neljapäev, 29. detsember 2016

Küsimused ja vastused

Leidsin Printsessi blogist küsimused, mida olen varemgi aastalõppudel erinevates blogides näinud. Kopeerisin ja vastan ka.

Mida tegid aastal 2016, mida varem teinud pole?
Tegin remonti isiklike valgete käpakestega. Pahteldasin, värvisin, panin tapeeti ja paigaldasin liiste, viimane muide, on kirjeldamatu k*. Kevadel tegin esimene kord elus narkotesti olles kahtlustatav joobes (olin kaine). Detsembri alguses tegin esimest korda elus piparkoogitaigent. Sai... tavaline, olen saanud paremast taignast tehtud piparkooke. Õpetasin lapsele ujumise ja  kaherattalisega sõitmise selgeks.

Kas pidasid kinni oma uusaastalubadustest? Kas annad uusaastalubadusi? Kujul nagu kirjutan nimekirja ja vean aasta otsa linnukesi punktide taha, ei anna. Aga ma olen suur lühiajaliste plaanide tegija. Märkmikud on mu keskmine nimi. Teen kuu (tööde tähtajad ja kohad - üritused, kuhu ilmtingimata jõudma pean) - ja nädalaplaane (jagan suuremad tööd osadeks, jaotan väiksemad tööd nädala peale laiali, trennid ja muu enda ja lapsega seonduv logistika, samuti tuttavate külastused või kõned, mis ilmtingimata vaja teha, ms.) Päevakava on mul ka, millest ma enam-vähem kinni püüan pidada. Pikemaajaliste plaanidega on nii, et eks ma ikka sunnin end, nt maja remontima või mitte-suitsetama, inimestega suhtlema, vms. Usun, et plaanide täitmise protsent on rahuldav. Vaatamata sellele, et ma seejuures väga enda-sõbralik ja leebe püüan olla (kui täna ikka üldse ei jaksa-taha, koristan homme), hullult saamatu või läbikukkunu tunnet ei ole. Ma tegelt pean seda väga oluliseks - seda, oskust hinnata oma jõudu, võimeid ja võimalusi enam vähem adekvaatselt.

Kavatsen omandada harjumuse pildistada fotokaga, mitte suvalisi klõpse telefoniga nagu siiani. Iga päev plaanin, et homme võtan fotoka kapist välja, löön objektiivi lapiga puhtaks ja siis... :D

Tahan rohkem kodus süüa teha ja üldse süveneda enda ja lapse menüüsse, juurde lugeda jms.

Kavatsen osa võtta ühe Fb lugemisgrupi lugemise väljakutsest, teen blogisse ka eraldi teemakohase lehe.

Kas keegi su lähedastest sünnitas? Jep.

Kas keegi su lähedastest suri? Kevadel suri kass. Inimesed on elus.

Mida sa sooviksid omada aastal 2017, mis puudus aastal 2016? No nii, siia võib julgelt mitu lisalehte vahele panna. Tahan saada sauna korda. Seinad on püsti, põrand plaaditud ja keris ka sees. Ajutiselt tõstsin sisse vana vanni, uus tuleb minu arusaamis pidi paigaldada peale seinte plaatimist. Seinad on vaja plaatida, klaasist leiliruumi vahesein ja lavatsid paigaldada. Külalistetoas on vaja kivist põrandaplaadid paigaldada ja seinad pahteldada, krohvida, värvida. Vahekoridor vajab lammutamist ja siis on vaja uus asemele ehitada. St, saun võiks 2017 valmis saada.

Aa, elutuppa on diivanit vaja. Ma olen kõigile Tartu mööblipoodidele kolm tiiru peale teinud, vist Teguri tänavas auto selle käigus kortsu tagurdanud ja pole ikka veel näinud sellist, mis kõnetaks. Tõstsin vana diivani tuppa tagasi, AJUTISELT (olgugi, et mõtlesin, et nii ei tee - muidu jääbki) ja nüüd nagu väga ei häirigi enam :D

Mis kuupäev aastast 2016 jääb igaveseks su mällu? Miks? Pole sellist.

Mis on 2016 aasta suurim kordaminek? Kõik, keda ma armastan, on elus. On tööalaseid episoode, mis rõõmustavad südant iga kord kui tagasi mõtlen.

Kas sa olid haige või said mõne vigastuse? Ei. Tervise osas on see üks äärmiselt hea aasta olnud.

Möödunud aasta parim ost. Oh, ei tea. Polegi midagi nii erilist ostnud. Jõulukas tõi lapsele muu hulgas robotkassi, millel puudub hääle maha keeramise nupp - see on viimastel päevadel kohutavalt emotsioone tekitanud aga ei kvalifitseeru antud küsimuse vastuseks :) 

Kelle käitumine teenib sult aplausi? Ma olen siiralt vaimustuses president Kersti Kaljulaiust, kes keeldub minemast kirikusse. Point siin minu meelest ei ole kirik, vaid see, et inimesel on veendumused või  põhimõtted, mida ta on valmis ja võimeline kaitsma. Vähem silmakirjalikust, mängu puhtalt publikule, ebasiiraid liigutusi - igati kiiduväärne (loodetavasti) tendents.

Kirikud see eest on eraldi tõsine teema.  Kultuuripärand, millest peab olema võimalik osa saada igal inimesel sõltumata tema olematust või olemasolevast usutunnistusest. Seejuures peaks see olema võimalik viisil, mis ei riivaks ei usklike ega mitteusklike tundeid, kuid täna veel kahjuks alati ei ole. Ikka räägitakse juhtudest, kus nt, eks, mõnd ilmaliku laulukoori esinemist kirikus (sest suurepärased saalid ja akustika!)  püütakse vürtsitada puhtalt usuliste riitustega. St, mingi piiride küsimus, sisenedes (nt) õigeusu pühakotta ei võta mul tükki küljest nö pererahva rõõmuks katta pea, kuid see ei tähenda, et ma mõne jumalaga seetõttu veel suhelda soovin - palun ärge sundige mind siis kaasa kummardama.
(Ma siinkohal tervitustega :) )

Kelle käitumine ajab südame pahaks? Kui ma nüüd hakkaks poliitikuid ja avaliku elu tegelasi nimetama, läheks pikaks. Isiklikest tuttavatest... pole selliseid. On inimesi, kelle käitumine ühel või teisel juhul mulle ei meeldi või jääb arusaamatuks, aga tõenäoliselt olekski palju nõuda, et kõik kõike minu moodi teeks - lõppeks oleks see kohutavalt igav. Lisaks ma olen nö ära mineja tüüp. Kui mulle ei meeldi, siis ma lahkun, katkestan suhted, vms, kergelt. Igast tülitsemist või vihkamist pean mõttetult kurnavaks.

Kuhu läks enamik su raha? Suuremad summad on kulunud maaparandust- ja muudele töödele krundil, sh tee, aiad ja hekid.  Meie igapäevased kulud pole teab, mis suured, ma pean end suht vastutustundlikuks majandajaks. Kohati süüdimatult ehk kulutan lapse lõbustustele - igat sorti etendused, õpitoad, mängu- ja veepargid, praegu nt Jõulumaad, jms. Samas nt mänguasju ja raamatuid püüame siiski valida - neid tuleb ju kusagil hoida.

Mis sind aastal 2016 tõeliselt elevusse ajas? Eelmises postis mainitu lähedasi puudutanud kurva uudise poolt viidud rahu pole siiani tagasi tulnud, aga sellest hetkel ei taha. Nii üldiselt on mul olnud stabiilne ja rahulik aasta. Oma tõusude ja mõõnadega, loomulikult, kuid märkimisväärsete sügavus- ja/või kõrgusrekorditeta. Mis on hea.

Mis lugu jääb alatiseks aastat 2016 meenutama? Pjotr Tšaikovski ballett "Luikede järv". Laps käib muusikakoolis, kus nad muu hulgas kuulavad klassikalist muusikat, neile selgitatakse seda ja nagu ikka, eks. Tavaliselt tahab laps koolis kuulatud lugusid kodus üle vaadata, olgu Jumal tänatud YouTube loomise eest. "Luikede järvega" juhtus nii, et laps sai koolis aru, et sureb isane luik (ehk siis see, kes pole kõige ilusam). Kodus balletti esimest korda vaadates aga sai tõelise šoki, kui mõistis, et sureb emane - see KÕIGE ILUSAM! Oh, kuidas ta vaeseke nuttis - lo-hu-ta-ma-tult. Sest ajast peale oleme seda balletti mingi 8 korda küll vaadanud, erinevate teatrite esituses (etendus kestab ligi 2h!!) ja minulgi on vaata, et peas. Muide, vaadates joonistas laps mulle maailma kõige ägedama luige, kui meeles on, panen Instasse pildi.

Võrreldes 2015 aastaga oled sa 2016. aasta lõpus:
kõhnem või paksem? Sama.
vaesem või rikkam? Majandusaasta ei ole veel lõppenud, aga ma siiralt loodan, et rikkam.

Mida sa soovid, et oleksid rohkem teinud? Ma tahan alati rohkem lugeda aga vahekord "peaks" ja "tahan" kirjanduse vahel võiks ehk mingil määral muutuda, "peaks" kirjanduse kasuks. Aega endale võiks alati rohkem olla. Sellist - lihtsalt olemise, mõtlemise aega. Selleta kipun haigeks jääma. Joogasse võiks rohkem süveneda. Samas nt jooksmisega läheb koguaeg paremaks - nüüd on juba tütar nii suur, et kui kaasa vändata ei viitsi või talvisel ajal ei saa, on vabalt nõus tunnikeseks üksinda koju jääma.

Blogiga seoses - tahan, et tekiks harjumus  kirjutada regulaarsemalt, kui siiani, sh harjumus kirjutada mitte ainult raamatutest. Näis.

Mida sa soovid, et oleksid vähem teinud? Ah, ma olen enda suhtes üsna leplik. Pole mul hirmuäratavaid sõltuvusi, lapse arvelt netis ei moluta jms. Suitsetamise olen ka vist peaaegu (!!) (hahahah - ärge naerge!) maha jätnud.

Kas sa armusid aastal 2016? Ma vaimustun kergelt - millal see täpselt armumiseks üle läheb? Kas korduvalt samasse inimesesse loeb? Kas siin on mõeldud üksnes romantilisi suhteid?
Kui väga kitsalt tõlgendada, siis EI.

Kui palju üheöösuhteid aastal 2016? :D Ma olen vist sellest east välja kasvanud, kui hormoonid mõistuse üle võimutsesid. Täna mulle tundub, et tõenäosus sattuda mõnesse ebamugavasse olukorda on üheöösuhte puhul liiga suur võrreldes sellest saadava... sellega, noh, võimaliku positiivse elamusega. Miljon korda turvalisem ja mugavam on kasutada mõnd sissesõidetud ratsut sissetallatud rada, mille puhul saab kvaliteedi osas enam vähem kindel olla. Eks igast asju juhtub, onju, aga... ma olen väga mugav ja jube armas endale.

Kas sa vihkad kedagi täna, keda sa eelmisel aastal samal ajal ei vihanud? Ei. See oleks liigne ressurssi raiskamine. Ma olen vihastaja, äkki ja nii et maa on must, aga läheb ruttu üle.

Mida sa tahtsid ja said? Mitu kuud tahtsin voolu elutuppa ja selle ma sain. No ausalt, vabandust, mul on juba kirjutadeski igav :) Ma ei oska nimetada ka asja, mida ma väga tahaks ja ei saa. Ei tegi, kas ma tahan liiga vähe või on elu hellitanud, aga mul on suht tasakaalus need asjad. Tulenevalt on see norm ning üksikud momendid ei näi märkimist väärt.

Mida sa tegid oma sünnipäeval, kui vanaks said? !! Käisin "Metsatöllu" kontserdil - siiani ei saa aru, mis põhjusel või kuidas see täpselt juhtus.

Mis on see üks asi, mis oleks teinud aasta nii palju paremaks? Mul oli hea aasta.

Mis sind mõistuse juures hoidis? See on küll väga üle võlli sõnastus. Kui nii, siis ei olnud vajadust "hoidjate" järgi. Äsja rääkisid teised blogijad, kuidas nad pingeid maandavad. Lärmi vastu peas käin mina jooksmas. Vähe on asju, millest peale 10 km s*itta ilma veel mõtelda viitsiks. Tegelikult vist vahet ei ole, millist ilma. Vaimu väsimuse vastu korraldame ühe sõbraga aeg-ajalt hilisõhtuseid filmõhtuid. Eilegi öösel nt vaatasime pool hooaega Lutciferi ja see oli hullult naljakas. Ilusad inimesed lõid kaunilt üksteise ilusaid ninasid rulli - uskumatult lõõgastav vaatamine.

Kes oli parim uus tutvus? Mul tekib uusi tutvusi juba üksi töö tõttu vahetpidamata, ei oska nimetada ühte konkreetset. Blogitutvuste üle olen rõõmus. Vaatamata sellele, et hakkasin siia kirjutama alles selle aasta märtsis, on siia juba mõningane lugejaskond tekkinud. Ja selline, hästi sõbralik. Üks blogija saatis mulle jõulukingi. Nagu - lihtsalt, nagu täiesti - lihtsalt, mulle.
Loen teid vastu ka ja minu mõistes on see suhtlemine. Vaatamata sellele, et ise kommenteerin harva ja ainult kõige ohutumatena näivatesse nurkadesse. Iga siinse kommentaari üle rõõmustan nagu laps, olgugi, et vastamiseks võtan hoogu - võimalusel ärge pidage seda ebaviisakuseks. Ma oskan hästi rääkida, aga olen äärmiselt kehv suhtleja. Nii et :) on, kuidas on, aitäh teile.

Ütle meile üks elu õppetund, mida sulle 2016 õpetas. Elu õppetund või? Hahahaha, no ei ole võimalik. Mu laps ütleks selle peale: "Mida prääkus?!!" Kui keegi mõnda sellist teab, siis palun, kommentaarides on ruumi küll.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar