esmaspäev, 6. märts 2017

Lapsega teleka vaatamisest

Diagnoosisin endal põskkoopapõletiku ja lapsele nohu ning otsustasin nädalavahetuse päeva võrra pikemaks venitada. Öösel sõin peotäis antibiotsi, nüüd nuuskan, loen blogisid ja mõtlen ikka selle telekavaatamise teema peale.

Et siis, me vaatasime kolme saadet: EV 99. aastapäevale pühendatud paraadi ja kontserti ning Eesti Laulu 2017. Kõiki saateid edastas RR, kõik saated olid vanusepiiranguta ja eetris kellajal, mil lapsed veel ei maga. Lisaks oli minu arusaamist pidi tegu pidulike sündmustega. Et siis, minu ideaalmaailma oleks see pidanud olema nii: katan elutuppa väikese snäkilaua, kogun pere laua ümber ja elan kaasa ja naudin. Minu ideaalmaailmas peetakse ka lapsi täisväärtuslikeks pereliikmeteks - ehk siis see, mis televiisorist maksumaksja raha eest meie kõigi ühisel pidupäeval tuleb, võiks olla nauditav ka lapsele. Või vähemalt seletatav.

Mulle väga meeldis paraad. Ilmataadi, kaamerameeste ning kommentaatori koostöö üle oleks patt nuriseda. Ma ei viitsi hetkel googeldada (vt ka põskkoopapõletik), kaua paraad kestis, kuid selle lõppedes avastasin end  seismas keset eleutuba jalad õlgade lausel, põlvedest veidi kõverdatult, käed selja taga risti (kaitseväekohustlane, jaaa :) ) pidamas oma viimase ehk 10 aastra säravaimat kõnet.

- Emme, "Hea lapse" ajakirjas oli Kersti Kaljulaid ilusam ja noorem.
(noh, kallis, päevad ei ole vennad)
- Kuna sõjaautod tulevad?
- Miks nad niimoodi tervitavad?
-  Aga miks nad nägusid ära ei pesnud?
- Aga miks nendel on piraadilipp?
- Millal autod tulevad?
- Miks meie sõbrad teistmoodi marsivad?  Näita õiget marssimist!
- Millal autod tulevad?
- Miks ainult poisid saavad noorkotkasteks? Mina ei taha kodutütreks, mina tahan ka noorKOTKAKS saada! Miks tüdrukuid ei võeta?
(Tõepoolest, miks - ma pole sest kunagi aru saanud. Sel põhjusel pole ma vaatamata korduvatele kutsetele kunagi isegi kaalunud ühinemist Naiskodukaitsega - suppi keetma? Keetke ise! Kus on feministide silmad, ma küsiks siinkohal! )
- Vaata, autod tulevad!
- Miks autodel käterätid ümber on?
Ja nii edasi. Tulemusena otsustas minu tütar, et kui suureks saab, võtab Eesti Kersti Kaljulaiult üle.
- Kuidas presidendiks saab?
Siinkohas sain võimaluse selgitada neljanda võimu olemust (ehk kelle jalas püksid on - või vähemalt peaksid olema - hetkeline segadus, vt ka põskkoopapõletik):
- Presidendiks saab inimene, kes on terve oma elu teistele eeskujuks olnud. Lasteaias peab käituma korralikult - sest enne presidendi valimisi uurivad kurjad ajakirjanikud kõik välja, mida üks või teine kandidaat teinud on, isegi lapsena lasteaias!
(mõttes: tibu, äkki ikkagi geenitehnoloogiks? robootikainseneriks? või... )

Mulle ei meeldinud Terrase kõne - liiga pikk, kordas ühte mõtet mitu korda. Muus osas - oli super - natisime mõlemad. Lõbus...-tusin, kergelt, avastades, et mul isegi hääl värises kergelt ja pisar väreles kusagi silmanurgas - ikkagi inimene :) ).

Edasi tegime süüa juurde ja vaatasime aastapäeva kontserti. Minu riigi sünnipäevapeo kõige ilusam osa!

*

Järgneb, saadan vahepeal lapse hobuste juurde. Mõttes, meil on tuttavaid hobuseid ja sahvris mitu kasti talveõunu, mida ise enam süüa ei taha aga hobustele maitsevad küll. Laps käib neid siis rõõmustamas.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar