laupäev, 2. detsember 2017

Oeh...

Üldse ei mäleta, millal mul viimati selline laupäeva tunne oli nagu täna. Selline, et puh, lõpuks ometi paar vaba päeva. Ja kui pea ei valutaks, võiks ju päris tore olla.

Kunagi blogis mainisin ka, et pean ära otsustama, kas jätkata sissetallatud rada mööda muretult või keerata järgmisest ristist vasakaule, kus uued tuuled ja lahtine kiviklibu. Ma otsustasin, muidugi, teadagi, kapsaaiast kordagi mõtlema.

Laias laastus alustasin oma tööelu keskastme juhina hiigelorganisatsioonis ja see on hea positsioon alustamiseks. Sul on alluvad ja ülemused, mitu korrust kummaski suunas ja erinevalt ehk, kuid kahtlustan, et enamasti siiski, tähendab see seda, et kui sa just päris loll ei ole, ei vastuta sa sisuliselt millegi eest. See eest õppida on soovi korral võimalik.

Omandanud pakutud õppetunnid, otsustasin kiirelt, et hall ei ole minu värv isegi juhul, kui toon järjest justkui paremaks läheb. Lopsakama rüü kasvatamiseks on vaja ruumi, lagedamat kohta marjamaal ja nii ma tegutsesingi aastaid omal käel ja seda üsna edukalt.

Ma hindan stabiilsust ääretult ja...
Ja vaatamata sellele on midagi, mis aeg ajalt kihelema hakkab ja mõõtu võtma ning rammu katsuma sunnib, seejuures - peamiselt vist endaga.

Aga kas sa seda suudad?  

"Üks targa inimese tunnus on oskus hinnata enam vähem adekvaatselt erinevaid enda käsutuses olevaid ressursse" Tilda, blogis, kunagi varem. 

Ma tean, et ma olen hea spetsialt. Ja ma ei viitsi ammu enam isegi moe pärast vaielda vastu tuttavate naljadele, et ma olen sündinud marssalikepikesega käes. Kui, siis ainult asupaiga küsimuses, minu meelest pigem hinges, seal, kusagil, kõrisõlmest natuke madalamal. 

Iseasi, kas ma oskan seda kasutada. Või palju selleks jõudu kulub.

Üks asi on...
... teha otsuseid olles otsuse tegemiseks vajaliku info ise kokku kogunud ja kolm korda üle vaadanud ja hoopis teine asi siis, kui info kogub keegi teine;
... selgitada enda personaalseid otsuseid ja hoopis teine asi on põhistada kellegi teise omi;
... teada, et ühel ja samal võrrandil võib olla mitu õiget lahenduskäiku ja teine asi on leppida sellega, et teise inimese ajukäärud ei ole sama mustriga mis mul;
... teada, et efektiivsus on suurem, kui juht juhib, mitte ei püüa võimalikult palju ise ära teha ja teine asi osata seda elus rakendad
... ja nii edasi, pikalt.

Meeskond. MEESkond. Ammu välja kujunenud isiksused ja iseloomud. Egod, mis juba üksi töö iseloomust ei ole väiksed kordagi. Mul on kulunud mitu kuud, et hakata eristama nägusid ja käekirju, vaatamata sellele, et tean neid inimesi aastaid.

Kapsamaa on kive täis.
Ma ei oska usaldada ja tööd jagada.
Ühelt poolt teadmine, kuidas , teiselt poolt - ka mul on omad harjumused ja mis siin salata, tarakanid ja mitte vähe.

Mõttes korrutan mantrana mulle adekvaatsetena näivate inimeste kinnitusi, et loomulikud protsessid, mu kepike on täpselt paras ja õigetpidi peos ja siis...  kahtlen... kahtlen koguaeg ja kõiges. 

Tõsiselt kaalun eneseabiõpikute laenutamist ja lugemist, teate küll, sarjast "Kuidas saada mehele", "Seitseteist asja, mida õige juht kunagi ei tee"/ "... alati teeb" vms.


Ühesõnaga, nii raske on.
Õhtuti vaatan lapsega koos multikaid ja meisterdan nukudele kleiti, rohkem ei jaksa midagi.
:) 

7 kommentaari:

  1. Jah just. Nagu minu kirjutatud :).:)
    Jõudu õigeteks valikuteks :)

    VastaKustuta
  2. Jaa, ma tajun ka, :) mingeid kattuvusi. Otsisin su blogist üht lauset, et postituses tsiteerida, midagi naisest hästi õmmeldud kostüümis, aga täpselt ei mäleta ja ei leidnud.
    Jõudu tarvis.
    :)

    VastaKustuta
  3. kõhklused ja kahtlused on loomulik osa kogu sellest paketist. tormid veeklaasis käivad ka asja juurde. egas muu aita, kui sisetunne ja bilanss peab olema positiivne. kui hind ei sobi, siis tuleb ristteel vasakule keerata.

    aga lastega tegelemine aitab:) tean omadest kogemustest. miks me nende loomingulise ja avatud mõtlemise aja jooksul ära betoneerime:)

    häid valikuid!

    VastaKustuta
  4. Risttee on juba selja taga, nüüd tuleb lihtsalt kohaneda, kiiresti õppida ja noh, olgu siis salaja blogis ohkides, lihtsalt hakkama saada :)

    VastaKustuta
  5. Sa saad. Sul on väga hea erialane vaist ja tugev õiglustunne. Vaata, et sul enda töötunnid suureks ei lähe ja aja jäigalt oma rida, ära paranda asju valeks. Inimeste pärast pole vaja üle mõelda. Nemad teavad sind ka aastaid, kui mitte isiklikult, siis kuluaarikõlakate läbi, mis tähendab, et teadsid, millele alla kirjutasid.
    T

    VastaKustuta
  6. See, mis maha tõmbasid, seda ei maksa lugeda. Ma olen sirvinud, need on kõik marssalikepikesteta tibudele. Kotkastega ongi kõik raskem :)
    T

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Hahahahaha
      :D
      Ma hommikuti muidu ei naera, aga :D :D

      Kustuta