neljapäev, 27. september 2018

Maailm ja mõnda

Kingapoes, naine proovib lakknahast kingi. Ootamatult ütleb müüjale:
 - Mul on jalad erinevad!
 Ma pidin juba minema, kuid taipasin kohe, et toidupood võib oodata. Üksainus lause, aga see eest milline! Salapärane, intiimne ja nii palju lubav! Lause, nagu kingitus!
 - Vasak on kolmkümmend kaheksa, - jätkab naine, - parem – nelikümmend. Kas teil on mõlemat suurust? Ma võtan erinevast paarist.
 Naine räägib äärmiselt enesekindlalt, võibolla pisut agressiivseltki. Ma vaimustun viivitamata, sest naine käitub nagu inimene, kes on kindel, et omab seadusliku õigust vasakule kingale suuruses kolmkümmend kaheksa ja paremale suuruses nelikümmend. On inimesi, kes erinevad igavast normist – no et on pool meetrit pikemad või lühemad või kasvasid käed nagu hüppenöörid või siis, vot, jalad… on nagu on. Suurem jagu neist, olles oma kannatused ära kannatanud, püüab kuidagi kohaneda, mahutada end meie ebasõbralikku standartsuuruses särkide või jalatsite maailma. Kuid on ka neid, kes teavad täpselt, et norm – see on nii nagu nemad. Arusaamatus on see ülejäänud kari igavaid keskmisi ühesuguste jäsemetega inimesi.
 Müüjanna täpsustab, veendub, et kuulis õigesti ning ütleb murelikult:
 - Kellele ma siis teise sellise paari müün?
Võttes arvesse vaenulikust, millisega naine eelnevalt rääkis, oleksin pakkunud, et ta annab teada, et teda see ei huvita. Ausõna, mu silme ette kerkis vapp kirjaga: „Minu jalad on teie probleem!“ Kuid ma eksisin.
Ta kummardus müüja poole ja sosistas tooniga, nagu vana vabamüürlane sosistab nooremale salaseltsi saladusi:
 - Meid, selliseid, on palju!
 Ma olen nüüd mitu päeva vahtinud kaaskodanike jalgu ja mõistnud, mingi sisemise värinaga hinges, mõistnud, et see on tõsi; täiesti juhuslikult avanes minu ees uks, mis on nii pikalt inimeste eest varjul olnud: nad on täitsa olemas. Erinevate jalgadega inimesed. Üks jalg nt kolmkümmend kaheksa ja teine nelikümmend.
 Ja neid on palju!
 A, ja kingi naisele soovitud moel siiski ei müüdud.

10 kommentaari:

  1. /Mae õhkab/Ma oleksin ka tahtnud seal olla...

    VastaKustuta
  2. Tuhkatriinut on sellistel daamedel väga raske mängida :) Ma saaks aru, et üks number suuruste vahe, aga et kohe kaks! Vau :D

    VastaKustuta
  3. Kui neid on, ja veel palju, siis on ju lihtne, peaks olema nii, et teine, see ülejäänud kummaline paar ,saadetakse spets erinevate jalganumbritega inimeste kingapoodi.

    mul on olnud korra sama probleem päevitusriietega, et ülemist osa soovisin number väiksemat. sealt edasi ajalugu vaikib.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mul on ka selle kohapeal ajalugu vaikima jäänud :D

      Kustuta
  4. Ma tahaksin selle naisega kampa lüüa, sest mul on just vasak jalg suurem. Aga siis tekiks muidugi maitsete sobitamise probleem...

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Mul on kah vasak jalg suurem (aga number on vahet, mitte kaks)! Ma olen mitu korda mõelnud, et kindlasti kellelgi on vastupidi ja selliste klientide jaoks saaks teha ükshaaval müüdavate kingade poe, kus saaks igale jalale paraja suuruse.

      Kustuta
    2. Jah, ega mul ka vist päris kaks numbrit muidu vahet pole, AGA poes on alati parema jala varjud välja venitatud, sest neid proovitakse esimesena. Nii et kui vasakule jalale sobiva leian, siis minu enda suurusevahe + väljavenitus jätabki mulje, et olen ebard :D

      Kustuta
  5. Äkki peaks tegema mingi gommuuni või grupi või lausa vastava poe :D

    VastaKustuta
  6. Paremakäelistel inimestel ongi üldjuhul vasak jalg suurem, kuna see on hüppejalg (see tädi poes oli arvatavasti seega paremakäeline). Ja see pole üksnes vaid naistel nii.

    VastaKustuta