kolmapäev, 5. detsember 2018

Stereotüüpidest mh

Pinterest
Mitte, et ma nüüd saripostitajaks hakata püüan, lihtsalt, täna on kuidagi nii, et koguaeg tahaks süüa...
St, st, käisin fotograafi juures. Noor fotograaf vajutas nuppu ja oligi valmis, keeras ekraani minu poole küsimusega:
 - Kuidas tundub?

No mis sa hing siin ikka ütled, vaatasin korraks üle õla, et järsku on ruumis mõni teine kummitus, kellel ka dokumendi fotot vaja ja näidatakse valesid. Aga ei.
Fotograaf püüdis mu pilgu ja küsis viisakalt:
- Teen uue?

Mõtlesin hetke, a mille jaoks täpselt? Nagunii ei näe seda fotot keegi peale mõne üksiku karastunud ametniku.
Ma lihtsalt ei ole teab mis fotogeeniline. Ma olen piisavalt vana, et teada, kuhu poole pead kallutada ja ka selleks, osata end fotogeeniliseks meikida, kuid mis mõtet sel on. Ja veel dokumendifotol.

Üks kord vaatas üks piirivalvur mu passipilti pikalt ja tähelepanelikult, vangutas pead ja ütles siis: 
- Jumal hoidku, no kes see teid siis niimoodi? Te olete vaevu äratuntav siin!
- Aitäh teile, - vastasin mina ja muutusin tundeliseks, - kõike head teile, tervist ja õnne, karjaõnne, marjaõnne... Ja ma oleks ilmselt jätkanud veel, pikalt, kui mu kaaslane poleks mind praegu et jõuga sealt luugi eest minema tirinud.

Aga täna, kuni ma oma pilte ootasin, saabus ooteruumi mees. Üsna heas kaalus, väikese puudujäägiga pikkuses, kallites saabastes ja tõsist värvi portfelliga.
-Tavaline dokumendifoto, palun, - ütles mees.
Klõps, klõps ja ekraan pöörati mehe poole. Jõudsin juba mõelda, et jeerum, no mis vahet tal on, ta on ju mees, kui korraga kuulen:
- Oi, - ütles fotodesse selgelt süvenev mees, - teeme uued. Mul on siin silmad kuidagi kurvad!

Olles valmis seisma ja nautima sündmuste käiku, võtsin mugavama poosi, kui siis ulatati mulle fotod ja võimalik, et saatus ise juhatas mind ruumist välja.

4 kommentaari:

  1. Mulle meenus üks teemaga haakuv tsitaat:
    "Airplane travel is nature's way of making you look like your passport photo." - Al Gore

    VastaKustuta
  2. On üsna tavaline, et dokumendifotol näevad kõik inimesed välja nagu ärakaranud vangid või hullarist põgenenud maniakid. (Selle järgi saab isegi aru, et laps on ületanud lapseea künnise - seni olid fotod temast normaalsed, nüüd äkki...)

    Või zombid. "Silmad kuidagi kurvad" eh eh eh. Aga vahel on hea, kui mõne sündmuse käik jääbki mõistatuseks.

    VastaKustuta